Charakter przepisów przejściowych

Charakter przepisów przejściowych w pewnym sensie i stopniu mają też te postanowienia konstytucji, które wskazują organ odpowiedzialny za wykonanie konstytucji, choćby przepisy te wT samej konstytucji nie zostay w ten sposób nazwane. Konstytucja może tu wskazywać np. rząd jako organ odpowiedzialny za przedożenie projektów ustaw potrzebnych do tego, aby obowiązujące ustawy zwyke byy zgodne z nowo przyjętą konstytucją. Odpowiedzialnym za wykonanie konstytucji zawsze jest par-lament, bez względu na to, czy konstytucja tak stanowi, czy nie, z uwagi na to, że jest on ustawodawcą zwykym (posowie zaś posiadają inicjatywę ustawodawczą) oraz sprawuje funkcję kontrolną nad rządem i innymi organami naczelnymi państwa. Postanowienia te jednak w zasadzie mają charakter postanowień trwaych, jako że wykonywanie konstytucji następuje stale, a nie tylko bezpośrednio po jej uchwaleniu.